Uchwyty i odśmiecacze

W VC++ istnieją tak zwane uchwyty, są to takie wskaźniki tylko, że dla typów danych. Aby zadeklarować taki uchwyt dla liczby wystarczy napisać tak: System::Single^ zmiennauchwyt; Możemy także dostać się do jego referencji za pomocą % (dla wskaźników było to &). Oczywiście w VC++ jest także system odśmiecacz, dzięki któremu możemy nie niszczyć obiektów, aby go użyć wystarczy przy tworzeniu obiektu zamiast new użyć gcnew. Najlepiej wyjaśnia się to na przykładzie:

Chcemy dodać dwie liczby stworzone dynamicznie i wyświetlić je w textBox:

System::Single^ zmienna1 = gcnew System::Single(2.5);
System::Single^ zmienna2 = gcnew System::Single(4.6);
*zmienna2=*zmienna2+*zmienna1;
textBox1->AppendText(zmienna2->ToString());

Łatwo zauważyć, że odwołanie do wartości zmiennej dynamicznej jest takie samo jak do wartości wskaźnikowej poprzez operator "*".